Dostihy chrtù greyhoundù na dostihové dráze Praskaèka Greyhound Racing - vlajka Èeské greyhound dostihové federace

O nás - spoleènosti Greyhound Company, a.s.


 Jsme obchodní spoleènost

 
Naše společnost se zabývá  prodejem èerpacích pohonných hmot, investic v oblasti nemovitostí,
 prodejem krmiva pro chrty a prodejem dalších obchodních produktù.
 
 Zmìnili jsme tváø krajiny a ovlivnili horizont Prahy na 10. km dálnice D1

 Investice do výstavby 1 km dálnice na 10. km dálnice D1 v obou smìrech
 Jedna z našich vìtších a ponìkud nezvyklejších investic v objemu 70 mil. Kè,  která pomohla Èeské republice s 
 rozšíøením dálnièní sítì, nakonec skonèila soudem se samotným státem. Investovali jsme své finanèní zdroje do
 výstavby 3. pruhu dálnice D1 ve smìru z Brna do Prahy v délce
1 km a také v obráceném smìru z Prahy do Brna.

 Výstavba tøíproudové dálnice D1 byla zahájena touto naší èástí výstavby – touto naší investicí na 10. km dálnice D1
 v obou smìrech.
 Teprve po nìkolika mìsících se výstavba další èásti dálnice  D1 v obou smìrech pøiblížila z Mirošovic k našim,  
 již vystavìným pruhùm dálnice.

 Došlo tak k propojení naší investice se státní investicí na D1. Stavební stroje stavebníka ØSD se pohodlnì projely pøes
 námi zhotovené pruhy a výstavba D1 pokraèovala do Prùhonic. Po propojení všech úsekù dálnice D1 v oblasti mezi
 Prùhonicemi a Mirošovicemi ØSD dálnici zkolaudovala a otevøela a po našem majetku zaèala jezdit – široká
 automobilová veøejnost.

 ØSD naši investici do výstavby 3. pruhu dálnice D1 ve smìru z Brna do Prahy v délce 1 km a v obráceném smìru
 z Prahy do Brna po dokonèení jejich výstavby nechali veøejnosti užívat, avšak odmítli nám ji uhradit. Žádali nás, abychom
 pøevedli tuto investici bezúplatnì na stát. ØSD nezajímalo, že tuto investici jsme vystavìli z úvìrových penìz a platili
 bankám úroky z investice, kterou nám stát chtìl zkonfiskovat.

 Bezúplatný pøevod soukromých investic na stát jsme odmítli a trvali na tom, že Vítìzný únor z roku 1948 se již nemùže
 opakovat a nemùže nastat Den znárodnìní soukromého majetku.
 Zažalovali jsme ØSD a potažmo i Ministerstvo dopravy Èeské republiky.

 Naše finance umoøené ve vybudovaných pruzích dálnice,  po kterých se prohánìly automobily „široké veøejnosti“ naší
 èeské firmì samozøejmì velmi scházely. Stále jsme ještì spláceli úvìr bankám.

 Po nìkolika letech jsme soud se státem vyhráli. ØSD nám mìlo dle rozsudku uhradit èástku
 39,5 mil. Kè. Ministerští úøedníci rozsudek soudu však nerespektovali a èástku nám nezaplatili. Nepøetržitì tak narùstalo
 penále z prodlení.

 Nezbylo nám, než se obrátit na Exekuèní úøad. Exekutor zablokoval èinnost na veškerých pozemcích státu. Zastavila se
 tak veškerá výstavba silnic a dálnic v celé Èeské republice.
 Teprve poté, když penále z prodlení èinilo již 13 mil. navíc, se úøedníci ve státních institucích vzchopili a zaplatili nám
 vše, vèetnì penále z prodlení –
klikni zde.
 
 
Po vybudování tøetího pruhu dálnice D1 v obou smìrech jsme zaèali budovat dvì dálnièní odpoèívadla se dvìma
 èerpacími stanicemi pohonných hmot a zaèali jsme s výstavbou Logistického terminálu Nupaky s investièním rozpoètem
 500 mil. Kè. Museli jsme také postavit stavby, které jsme neplánovali.

 Obecní úøad Nupaky – obecní požární zbrojnice
 Obecní úøad Nupaky jako úèastník stavebního øízení pøi všech námi provádìných stavbách nás požádal, zdali bychom
 nevybudovali novostavbu obecního úøadu a požární zbrojnice.
 Tuto investici jsme postavili ze svých finanèních prostøedkù a po nìkolika letech nám obecní úøad postupnì, v roèních
 splátkách, tuto investici splatil.
 
 Investice do výstavby èerpacích stanic pohonných hmot na 10. km dálnice D1 v obou
 smìrech

 - ÈSPH Greyhound-Shell na 10. km dálnice D1 Brno - Praha

  Vzhledem k vysoké úvìrové zatíženosti jsme odpoèívadlo vèetnì èerpací stanice pohonných hmot na této stranì dálnice
  prodali spoleènosti Shell.

 - ÈSPH Greyhound-Shell na 10. km dálnice D1 Praha – Brno

 
Èerpací stanice pohonných hmot ve smìru D1 Praha – Brno zùstala v našem vlastnictví, vèetnì odpoèívadla a okolních
   pozemkù.

 Logistický terminál Nupaky
 Cílem této investice s rozpoètem ve výši 500 mil. Kè bylo soustøedit kamionovou pøepravu vèetnì celního øízení do oblasti
 Nupak, mimo Pražský okruh a zmenšit tak hustotu kamionové pøepravy. 
 Prodali jsme èerpací stanici pohonných hmot, na ni navazující komplex budov Logistického terminálu Nupaky jsme 
 provozovali dále, a dále spláceli úvìr.
 Stavba byla nominována na Stavbu roku FOR ARCH 99, avšak investicím státu do jiných budov v Praze jsme nemohli
 konkurovat.
 Administrativní budova areálu je postavena na takové úrovni, že je nazývána „Bankou v poli“.
 (Projektanti budovy do projektu zakomponovali i únikové schodištì z mramoru)
 Skladové haly byly postaveny na tu dobu v mimoøádných parametrech s regálovým systémem dodavatele Stow.
 Pod jednou z hal je vybudován samostatný obrovský archív s pojízdnými regály.
 Souèástí areálu je i odstavné parkovištì pro 150 kamiónù.
 Významnou souèástí Logistického terminálu Nupaky je i budova Celního úøadu Nupaky.
 Tohoto významného statutu se nedostane všem skladovým centrùm, by by šlo o sebelepší skladové terminály.
 
 Myèka osobních a nákladních vozidel a servisní støedisko

 zázemí pro dopravce logistických spoleèností - nabízelo servisní prohlídky a mytí kamiónù, aby k celnímu øízení a
 eventuelní vykládce pøijíždìla vozidla èistá.


 Pozemky v okolí Logistického terminálu Nupaky, ÈSPH a odpoèívadel

- Greyhound Park Nupaky - dostihové závodištì chrtù

Projekèní kanceláø K4

Animace dostihového stadionu chrtù
Greyhound Park Nupaky 

 Nejambicióznìjší projekt nejen v Èeské republice, ale i v celé kontinentální Evropì,
 v projektu byl situován v bezprostøední blízkosti Logistického terminálu Nupaky.
 Greyhound Park Nupaky byl doprojektován v roce 2003 do fáze pro vydání  stavebního 
 povolení, za což jsme utratili celkem 4,5 mil Kè.
 Projekt mìl sloužit k nekomerèním sportovním aktivitám. 
 Pøestože jsme již s tímto projektem mìli nemalé výdaje, nepožádali jsme o vydání
 stavebního povolení pro neúmìrné finanèní nároky obce Nupaky na pøipojení našich
 pozemkù (30.000 m2) k obecní komunikaci.
 Obec požadoval 600,- Kè za pøipojení 1 m2. Stejnou èástku požadoval i  soukromník - 
 vlastník obecní kanalizace. Aniž bychom zaèali stavìt, museli bychom pøedem zaplatit
 na úèet obce 18 mil. Kè a na úèet fyzické osoby také 18 mil. Kè.
 Dostihový sport chrtù bohužel výdìleèným není, naopak bez sponzorù se neobejde.

 - pozemky v okolí obou èerpacích stanic
   Pozemky v okolí ÈSPH Praha-Brno byly urèeny k rozšíøení poètu stojanù PHM. Na žádost firmy SHELL jsme byli
   pøipraveni reagovat.
   Ostatní pozemky se staly souèástí stavební uzávìry.  

 Trochu historie Logistického parku Nupaky
 Historie tohoto areálu zaèala tak, že nejdøíve byl Ing. Zdenìk Grondol zván pùvodními vlastníky
 spoleènosti, která mìla v úmyslu zapoèít s výstavbou ÈSPH a pøidružených investic jako - poradce.
 Pan Zdenek Grondol byl pøizván 
 jako odborník na jednání Evropské komise, která øešila pøípravu vstupu Èeské republiky do Evropské unie.
 Pan Grondol umí to, co umìl známý továrník Baa - nejenže podnik úspìšnì øídit, ale i jakémukoli
 ševcovskému uèni, projeví-li se nutnost, prakticky ukázat, co dìlá špatnì a jak to èi ono má správnì udìlat.
 I kdyby šlo o správné vyplnìní tøeba JCD.   

 Výstavba celého projektu zaèala v dobì, kdy v této lokalitì bylo jen – široko daleko pole a horizont Prahy se rýsoval
 v závislosti na poèasí více èi ménì znatelnì.
 V té dobì se nejevilo jako reálné, když Ing. Zdenek Grondol, pøedseda pøedstavenstva „holdingu Czech“ chodil v polích
 a ukazoval svým vedoucím pracovníkùm, kde bude stát hlavní budova, kde haly, apod.,
 Popravdì øeèeno: pro ty, kdož jej neznali, vypadal trochu jako, s prominutím, blázen. S vizionáøským výrazem v oèích, 
 v obleku ale v gumákách, zanícenì stále procházel po poli a vsazoval si do nìj své pøedstavy.

 Úspìchu nevìøili ani pøedstavitelé jednotlivých sítí èerpacích stanic pohonných hmot. Pan Zdenek Grondol si absolvoval
 jednání, jehož cílem bylo zajistit spolufinancování projektu dvou zmínìných ÈSPH jednou èi druhou zavedenou sítí 
 provozujících èerpací stanice pohonných hmot.
 Možná mìl  pøíliš zanícený pohled, když jim pøedstavoval, jak moc je výhodná pozice èerpací stanice právì na tomto 
 místì a jak psychologicky výhodnì bude na øidièe vozidel pùsobit.
 Není divu – "proježdìnou" mìl pan Grondol Èeskou republiku køížem krážem, znal témìø zpamìti nìkterá úskalí urèitých
 silnic a dálnic a pohodlí øidièù s tím související.

 Jedna z nejerudovanìjších firem v této oblasti (nebudeme jmenovat) panu Grondolovi dokonce doporuèila, aby 
 s výstavbou ÈSPH naše spoleènost ani nezaèala – že jej to mùže i s firmou potopit. Sdìlila, že jejich odborníci dle
 jejich odborných vzorcù spoèítali, že výtoè bude minimální a sdìlila, že své výpoèty mají ovìøeny na obrovské síti ÈSPH
 v Èesku i na celém svìtì. Pro minimalizaci rizik odborníci doporuèili alespoò snížit poèet stojanù PHM.
 

 Pan Zdenek Grondol - pøedseda pøedstavenstva a paní Jarmila Grondolová - èlen
 pøedstavenstva, zùstali na obrovské bøímì sami - bylo to opravdu pro ryze
 èeskou firmu.
  Stavba musela zaèít, úvìrové smlouvy byly již podepsány, spoluinvestor žádný,
 nebo investicím nikdo z oslovených potenciálních investorù nevìøil.
 
 (Nutno dodat, že bìhem výstavby areálu Nupaky øídilo pøedstavenstvo nìkolik
 dalších spoleèností v Èesku, Slovensku a Polsku a kooperaèní partnery a
 mandatáøe v celé Evropì. Kromì strategického øízení v té dobì zastávalo
 pøedstavenstvo i výkonné funkce pøi øízení spoleènosti.)

 Tlak to byl obrovský a pracovní vytížení extrémní. Druh práce ve výkonu
 vyžadoval non-stop pohotovost, která trvá dodnes, pouze frekvence noèního 
 buzení "stand-by" nastavení se ponìkud snížila.


Pøedstavenstvo pøi slavnostní kolaudaci Logistického areálu Nupaky v roce 1999


  A výsledek?

 Slavnostní kolaudace Logistického areálu Nupaky probìhla v roce 1998 a do provozu byl uveden v lednu 1999.

 Zástupce obchodní sekce firmy Shell, pan Vrana, sdìlil pøi slavnostní kolaudaci ÈSPH panu Zdenku Grondolovi:
 „Mnoho èeských lidí staví vzdušné zámky. Vám se, pane Grondol, podaøilo je postavit.“
 
Obì ÈSPH byly nadprùmìrnì výnosné a dosahovaly nejvyšší výtoèe v síti ÈSPH firmy Shell.
 Doporuèované snížení poètu stojanù PHM odborníky erudovaných firem se ukázalo být chybným. Stojanù bylo málo.

 
V okolí Logistického terminálu Nupaky vznikly další skladové haly a logistická centra vèetnì sídel firem. Výstavba Prahy
 také pokraèovala kolem dálnice smìrem k 10. kilometru D1. Pouze terminál Nupaky byl napojen pøímo na sjezd
 z dálnice D1 Brno-Praha. 
 
Logistický terminál Nupaky po rozdìlení spoleènosti patøil, dle projektu rozdìlení, jedné její èásti - firmì Czech
 International Logistic a pozdìji byl jako velmi rentabilní podnik prodán.
 Ukázalo se, že vize "banky v poli" také nebyl pouhý vzdušný zámek.

 Logistický park Nupaky se po zhodnocení stal jedním z nejvýnosnìjších obchodních artiklù na èeském trhu
 - klikni ZDE


 Jsme Top-Filantrop organizace
 Jsme s jistotou Top Filantrop organizací, aniž jsme se do soutìže tohoto názvu dosud pøihlásili. Podporujeme dlouhá léta
 umìní, kulturu, sport, školství. Pravidelnì darujeme èas, peníze a jiné hmotné statky na rùzné bohulibé úèely. Tato  naše
 podpora, toto naše dobrovolnictví, má vìtší èi menší vliv na zlepšování kvality života v rùzných oblastech.

 Naše další a ponìkud zcela nezvyklé charitativní projekty jsou podporované nikoli z nìjakých Evropských èi jiných fondù,
 ale výhradnì z našich firemních úètù  spoleènosti Greyhound Company, a.s.,  z nerealizovaných výplat dividend
 akcionáøùm této firmy. Akcionáøi naší firmy se dobrovolnì rozhodli, a to mìrou zcela výjimeènou, podpoøit zlepšení 
 životních podmínek  sportovcù – dostihových chrtù. Finance, které by mohli akcionáøi oprávnìnì èerpat z firemních úètù
 z položky „nerozdìlený zisk akcionáøù“ a utratit je pro svou osobní potøebu, vìnují akcionáøi do zdraví dostihových chrtù
 rùzných majitelù chrtù z celé Èeské republiky a pøilehlých zemí.
 Zapojili do této charitativní myšlenky i mnohé zamìstnance naší firmy, kteøí vìnují další firemní finance, svùj osobní èas
 i vlastní soukromé finance pøi podpoøe provozu této èinnosti.     

 Rozhodli jsme se neobyèejnì významnou mìrou podpoøit oblast, která ponìkud stojí v pozadí zájmu sponzorù a dárcù 
 významnìjších výší darù a podpory. Jde o sportovní oblast - dostihový sport chrtù, který je provozován výhradnì na
 pískovém tìlese dostihové dráhy s moderním závlahovým systémem, s nejmodernìjším dozorovým a kontrolním
 digitálním kamerovým systémem, nejmodernìjší mìøící technikou a také moderním dostihovým systémem.

 Bylo by jistì obecnì atraktivnìjší sponzorovat nìco jiného, z èehož by se dalo tìšit vìtšího spoleèenského uznání, nebo
 jde o nevýdìleènou sportovní èinnost a na našem území jde o sport ponìkud málo známý. Nám ale o spoleèenský status
 jako urèitý bonus podpory, sponzorství, partnerství, dárcovství nejde – jde nám o zdraví chrtù a dostihový sport chrtù
 v provedení, které si zaslouží. Koneckoncù – neseme ve svém názvu - Greyhound Company.


 Naše nevýdìleèné a charitativní projekty
:

 Vydání èeské mutace knihy anglického autora Marka Sullivana: „Chrti – Nepøekonatelný greyhound“

 Populárním zpùsobem je popsána vhodná péèe o chrta, vèetnì popisu nemocí. Taková kniha na èeském trhu majitelùm
 a chovatelùm chrtù citelnì chybìla, kupují ji i veterináøi, kteøí ji berou s povdìkem. V dobì, ve které vznikla, mnozí
 veterináøi chrta sotva vidìli, zkušeností s nimi mìl málokdo. Zajistili jsme autorská práva – souhlas autora pro veøejné
 rozšiøování textù autorského díla,  pøeklad a vydání knihy. Nejdøíve však jsme museli pøevážnou èást nákladu pøedem
 zaplatit – jinak by ji vydavatelství nevydalo. Tento finanèní výdaj ve výši bezmála tøi ètvrti mln. Kè se nám nikdy nevrátí.
 Každý výtisk knihy èeské mutace je námi znaènou mìrou dotován – jinak by byla kniha neprodejná. Vydání knihy
 zpùsobilo poprask v Èesku i v sousedním Slovensku a Polsku - nìkteøí majitelé chrtù knihu kupovali i po pìti kusech!


 Red Mills – specielní irské krmivo pro chrty (štìòata, bøezí feny, dostihující chrty a také pro chrty v období odpoèinku)

 Nìkteøí èeští chrtaøi pøíliš nerozlišují mezi zátìžovým krmivem vhodným pro kterákoli plemena psù a krmivem specielnì 
 vyvinutým pro chrty. Krmivo Red Mills bylo vyvinuto po desetiletích zkušeností v profesionálním prostøedí, ve kterém
 mohly být poznatky a výsledky získávány a ovìøovány  dnes a dennì v obrovském množství chrtù – v našich èeských
 podmínkách nemožné. Greyhound má velice specifický metabolický systém a krmit jej krmivem vhodným napø. pro
 pracovní plemena, nebo spoleèenská plemena, nebo si sám hrát na výživového odborníka je velmi ošidné. Nezbytnou 
 podmínkou je dodržování návodu výrobce – a kázeò majitele chrta.

 Veškerý výnos z prodeje krmiva Red Mills – dá-li se to takto dá nazvat, plyne zpìt do podpory chrtù.
 Kde jinde mùže mít majitel chrta vìtší dùvìru, že zboží není vychvalováno jen proto, aby „se prodalo a zvýšil zisk 
 prodejce“. Jde nám o zdraví chrtù.  

 Závodištì chrtù Greyhound Track Praskaèka, situované  v obci Praskaèka u Hradce Králové – jediná písková dostihová
 dráha v Èeské republice
.
 Závodištì patøí ke špièce kontinentální Evropy, tìlesem pískové dostihové dráhy s klopenými zatáèkami a také úrovní 
 kontrolního systému dozorovací  techniky a mìøící techniky. Areál závodištì je pronajat za symbolické nájemné sportovní
 organizaci – Èeské greyhound dostihové federaci, kterou v èinnosti podporujeme pravidelnì finanènì i technicky.

 Tato sportovní organizace je zárukou, že na závodišti bude dodržován ochranný dostihový systém pro greyhoundy, který
 vzešel z pravidel celosvìtové sítì profesionálních dostihových závodiš - World Greyhound Racing Federation. 
 Dostihový øád této organizace  má zakotvenou povinnost (na èeském území neobvyklou) pouhého jednoho bìhu 
 greyhounda dennì a jejich zaøazování do bìhù dle jejich vlastního stylu bìhu, který je chrtùm dán.
 Bez této péèe by se naše nákladná investice do zdraví chrtù míjela úèinkem, když už jsme zajistili pískový povrch trati
 s klopenými zatáèkami namísto travnatého -  jako vhodnìjšího pro komplikovanou stavbu kostí chrtích nohou.
 Dostihový greyhound vyvine rychlost až 60 km za hodinu, whippet 40 km za hodinu. Jsou to honièi a „své“ si nabìhají,
 a èlovìk chce, nebo ne. Je lepší, když bìhají øízenì, na kvalitní trati, nežli nìkde v nevhodném místì, kde se mu to
 mùže vymstít.

 Laikové sotva vìdí, že kvalitní dráha pro chrty není totéž, co nìjaký travnatý palouk. Dobrá dráha má urèité technické
 parametry, urèité složení z nìkolika vrstev rùzných druhù pískù a drenážních smìsí nad sebou. A také dobrý závlahový
 systém, nejlépe automatický.
 A to je ponìkud nákladná záležitost, která se nikdy nevrátí.  Provoz a pravidelná údržba takové trati  je pak ve výsledku
 ještì dražší, nežli její poøízení.

 Na rozdíl od dostihù koní, kdy konì øídí v dostihu èlovìk, se chrt, kterému by se bìžet nechtìlo, buïto zastaví a nebo
 vrátí.
Umíme ocenit krásu a rychlost, a to jak greyhoundù tak koní, vèetnì "koní pod kapotou." Vždy kùò i greyhound k
 sobì neodmyslitelnì patøili v dobách šlechtických honù, kdy greyhounda, jako výluèné plemeno chrtù, smìla vlastnit
 pouze šlechta. Pojïme se spolu povídat na novodobou "honitbu" a podívejme se, k èemu byl greyhound po tisíciletí
 vyšlechtìn. Podívejme se, jak se pùvodní honitba pøechýlila do pozice sportovní a pojem - závodní stroje - se k nám
 pøenesl ze zemí, v nichž jsou dostihy greyhoundù tradicí. Právem je také nazýván králem dostihových drah.


 Multifunkèní sportovní stadion v Praze
- projekt je ve fázi stavebních prací - ZDE.

 Podnikání s chrtí elegancí
- rozhovor Ing. Zdenka Grondola s redaktory Denik.cz - nezkráceno - klikni ZDE

 

Dostihy chrtù greyhoundù na dostihové dráze Praskaèka

© Greyhound Company, a.s.  © 
www.greyhoundcompany.cz 

Chrtí dostihy Èeské greyhound dostihové federace