A výsledek?
Slavnostní kolaudace Logistického areálu Nupaky proběhla v roce 1998 a do
provozu byl uveden v lednu 1999.
Zástupce obchodní sekce firmy Shell, pan Vrana, sdělil při slavnostní kolaudaci
ČSPH panu Zdenku Grondolovi:
„Mnoho českých lidí staví vzdušné zámky. Vám se, pane Grondol, podařilo je
postavit.“
Obě ČSPH byly nadprůměrně výnosné a dosahovaly nejvyšší výtoče v síti
ČSPH firmy Shell.
Doporučované snížení počtu stojanů PHM odborníky erudovaných firem se
ukázalo být chybným. Stojanů bylo málo.
V okolí Logistického terminálu Nupaky vznikly další skladové haly a
logistická centra včetně sídel firem. Výstavba Prahy
také pokračovala kolem dálnice směrem k 10. kilometru D1. Pouze
terminál Nupaky byl napojen přímo na sjezd
z dálnice D1 Brno-Praha.
Logistický terminál Nupaky po rozdělení společnosti patřil, dle
projektu rozdělení, jedné její části - firmě Czech
International Logistic a později byl jako velmi rentabilní podnik prodán.
Ukázalo se, že vize "banky v poli" také nebyl pouhý vzdušný zámek.
Logistický park Nupaky se po zhodnocení stal jedním z nejvýnosnějších
obchodních artiklů na českém trhu
- klikni ZDE.
Jsme Top-Filantrop organizace
Jsme s jistotou Top Filantrop organizací, aniž jsme se do soutěže tohoto názvu
dosud přihlásili. Podporujeme dlouhá léta
umění, kulturu, sport, školství.
Pravidelně darujeme čas, peníze a jiné hmotné statky na různé bohulibé účely.
Tato naše
podpora, toto naše dobrovolnictví, má větší či menší vliv na
zlepšování kvality života v různých oblastech.
Naše další a poněkud zcela nezvyklé charitativní projekty jsou podporované
nikoli z nějakých Evropských či jiných fondů,
ale výhradně z našich firemních
účtů společnosti Greyhound Company, a.s., z nerealizovaných výplat dividend
akcionářům této firmy. Akcionáři naší firmy se dobrovolně rozhodli, a to měrou
zcela výjimečnou, podpořit zlepšení
životních podmínek sportovců –
dostihových chrtů. Finance, které by mohli akcionáři oprávněně čerpat
z firemních účtů
z položky „nerozdělený zisk akcionářů“ a utratit je pro svou
osobní potřebu, věnují akcionáři do zdraví dostihových chrtů
různých majitelů chrtů z celé České republiky a přilehlých zemí.
Zapojili do této charitativní myšlenky i mnohé zaměstnance naší firmy, kteří
věnují další firemní finance, svůj osobní čas
i vlastní soukromé finance při
podpoře provozu této činnosti.
Rozhodli
jsme se neobyčejně významnou měrou podpořit oblast, která poněkud stojí v pozadí
zájmu sponzorů a dárců
významnějších výší darů a podpory. Jde o sportovní oblast
- dostihový sport chrtů, který je provozován výhradně na
pískovém tělese
dostihové dráhy s moderním závlahovým systémem, s nejmodernějším dozorovým a kontrolním
digitálním kamerovým systémem,
nejmodernější měřící technikou a také
moderním dostihovým systémem.
Bylo by jistě obecně atraktivnější sponzorovat něco jiného, z čehož by se dalo
těšit většího společenského uznání, neboť
jde o nevýdělečnou sportovní činnost a
na našem území jde o sport poněkud málo známý. Nám ale o společenský status
jako
určitý bonus podpory, sponzorství, partnerství, dárcovství nejde – jde nám o
zdraví chrtů a dostihový sport chrtů
v provedení, které si zaslouží. Koneckonců
– neseme ve svém názvu - Greyhound Company.
Naše nevýdělečné a charitativní projekty:
Vydání české mutace knihy anglického autora Marka Sullivana: „Chrti –
Nepřekonatelný greyhound“
Populárním způsobem je popsána vhodná péče o chrta, včetně popisu nemocí. Taková
kniha na českém trhu majitelům
a chovatelům chrtů citelně chyběla, kupují ji i
veterináři, kteří ji berou s povděkem. V době, ve které vznikla, mnozí
veterináři chrta sotva viděli, zkušeností s nimi měl málokdo. Zajistili jsme
autorská práva – souhlas autora pro veřejné
rozšiřování textů autorského díla,
překlad a vydání knihy. Nejdříve však jsme museli převážnou část nákladu předem
zaplatit – jinak
by ji vydavatelství nevydalo. Tento finanční výdaj ve výši
bezmála tři čtvrti mln. Kč se nám nikdy nevrátí.
Každý výtisk knihy české mutace
je námi značnou měrou dotován – jinak by byla kniha neprodejná. Vydání knihy
způsobilo poprask v Česku
i v sousedním Slovensku a Polsku - někteří majitelé
chrtů knihu kupovali i po pěti kusech!
Red Mills – specielní irské krmivo pro chrty (štěňata, březí feny, dostihující
chrty a také pro chrty v období odpočinku)
Někteří čeští chrtaři příliš nerozlišují mezi
zátěžovým krmivem vhodným pro kterákoli plemena psů a krmivem specielně
vyvinutým pro chrty. Krmivo Red Mills bylo vyvinuto po desetiletích zkušeností
v profesionálním prostředí, ve kterém
mohly být poznatky a výsledky získávány a
ověřovány dnes a denně v obrovském množství chrtů – v našich českých
podmínkách
nemožné. Greyhound má velice specifický metabolický systém a krmit jej krmivem
vhodným např. pro
pracovní plemena, nebo společenská plemena, nebo si sám hrát
na výživového odborníka je velmi ošidné. Nezbytnou
podmínkou je dodržování
návodu výrobce – a kázeň majitele chrta.
Veškerý výnos z prodeje krmiva Red Mills – dá-li se to takto dá nazvat, plyne
zpět do podpory chrtů.
Kde jinde může mít majitel chrta větší důvěru, že zboží není vychvalováno jen
proto, aby „se prodalo a zvýšil zisk
prodejce“.
Jde nám o zdraví chrtů.
Závodiště chrtů
Greyhound Track Praskačka, situované v obci Praskačka u Hradce Králové – jediná
písková dostihová
dráha v České republice.
Závodiště patří ke špičce kontinentální Evropy, tělesem pískové dostihové dráhy
s klopenými zatáčkami a také úrovní
kontrolního systému dozorovací techniky a
měřící techniky. Areál závodiště je pronajat za symbolické nájemné sportovní
organizaci – České greyhound dostihové federaci, kterou v činnosti podporujeme
pravidelně finančně i technicky.
Tato sportovní organizace je zárukou, že na závodišti bude dodržován ochranný
dostihový systém pro greyhoundy, který
vzešel z pravidel celosvětové sítě
profesionálních dostihových závodišť - World Greyhound Racing Federation.
Dostihový řád této organizace má zakotvenou povinnost (na českém území
neobvyklou) pouhého jednoho běhu
greyhounda denně
a jejich zařazování do běhů
dle jejich vlastního stylu běhu, který je chrtům dán.
Bez této péče by se naše nákladná investice do zdraví chrtů míjela účinkem, když
už jsme zajistili pískový povrch trati
s klopenými zatáčkami namísto travnatého
- jako vhodnějšího pro komplikovanou stavbu kostí chrtích nohou.
Dostihový greyhound vyvine rychlost až 60 km za hodinu, whippet 40 km za hodinu.
Jsou to honiči a „své“ si naběhají,
ať člověk chce, nebo ne. Je lepší, když
běhají řízeně, na kvalitní trati, nežli někde v nevhodném místě, kde se mu to
může vymstít.
Laikové sotva vědí, že kvalitní dráha pro chrty není totéž, co nějaký travnatý
palouk. Dobrá dráha má určité technické
parametry, určité složení z několika
vrstev různých druhů písků a drenážních směsí nad sebou. A také dobrý závlahový
systém, nejlépe automatický.
A to je poněkud nákladná záležitost, která se nikdy nevrátí. Provoz a
pravidelná údržba takové trati je pak ve výsledku
ještě dražší, nežli její
pořízení.
Na rozdíl od dostihů koní, kdy koně řídí v dostihu člověk, se chrt, kterému by
se běžet nechtělo, buďto zastaví a nebo
vrátí.
Umíme ocenit krásu a rychlost,
a to jak greyhoundů tak koní, včetně "koní pod kapotou." Vždyť kůň i greyhound k
sobě neodmyslitelně patřili v dobách šlechtických honů, kdy greyhounda, jako
výlučné plemeno chrtů, směla vlastnit
pouze šlechta. Pojďme se spolu povídat na
novodobou "honitbu" a podívejme se, k čemu byl greyhound po tisíciletí
vyšlechtěn. Podívejme se, jak se původní honitba přechýlila do pozice sportovní
a pojem - závodní stroje - se k nám
přenesl ze zemí, v nichž jsou dostihy greyhoundů tradicí. Právem je také nazýván králem dostihových drah.
Multifunkční sportovní stadion v Praze
- projekt je ve fázi stavebních prací -
ZDE.
Podnikání s chrtí elegancí - rozhovor Ing. Zdenka
Grondola s redaktory Denik.cz - nezkráceno - klikni
ZDE
|