| A výsledek?
 
 Slavnostní kolaudace Logistického areálu Nupaky probìhla v roce 1998 a do 
provozu byl uveden v lednu 1999.
 
 Zástupce obchodní sekce firmy Shell, pan Vrana, sdìlil pøi slavnostní kolaudaci 
ÈSPH panu Zdenku Grondolovi:
 „Mnoho èeských lidí staví vzdušné zámky. Vám se, pane Grondol, podaøilo je 
postavit.“
 Obì ÈSPH byly nadprùmìrnì výnosné a dosahovaly nejvyšší výtoèe v síti 
ÈSPH firmy Shell.
 Doporuèované snížení poètu stojanù PHM odborníky erudovaných firem se 
ukázalo být chybným. Stojanù bylo málo.
 
 V okolí Logistického terminálu Nupaky vznikly další skladové haly a 
logistická centra vèetnì sídel firem. Výstavba Prahy
 také pokraèovala kolem dálnice smìrem k 10. kilometru D1. Pouze 
terminál Nupaky byl napojen pøímo na sjezd
 z dálnice D1 Brno-Praha.
 Logistický terminál Nupaky po rozdìlení spoleènosti patøil, dle 
projektu rozdìlení, jedné její èásti - firmì Czech
 International Logistic a pozdìji byl jako velmi rentabilní podnik prodán.
 Ukázalo se, že vize "banky v poli" také nebyl pouhý vzdušný zámek.
 
 Logistický park Nupaky se po zhodnocení stal jedním z nejvýnosnìjších 
obchodních artiklù na èeském trhu
 - klikni ZDE.
 
 
 Jsme Top-Filantrop organizace
 Jsme s jistotou Top Filantrop organizací, aniž jsme se do soutìže tohoto názvu 
dosud pøihlásili. Podporujeme dlouhá léta
 umìní, kulturu, sport, školství. 
Pravidelnì darujeme èas, peníze a jiné hmotné statky na rùzné bohulibé úèely. 
Tato  naše
 podpora, toto naše dobrovolnictví, má vìtší èi menší vliv na 
zlepšování kvality života v rùzných oblastech.
 
 Naše další a ponìkud zcela nezvyklé charitativní projekty jsou podporované 
nikoli z nìjakých Evropských èi jiných fondù,
 ale výhradnì z našich firemních 
úètù  spoleènosti Greyhound Company, a.s.,  z nerealizovaných výplat dividend
 akcionáøùm této firmy. Akcionáøi naší firmy se dobrovolnì rozhodli, a to mìrou 
zcela výjimeènou, podpoøit zlepšení
 životních podmínek  sportovcù – 
dostihových chrtù. Finance, které by mohli akcionáøi oprávnìnì èerpat 
z firemních úètù
 z položky „nerozdìlený zisk akcionáøù“ a utratit je pro svou 
osobní potøebu, vìnují akcionáøi do zdraví dostihových chrtù
 rùzných majitelù chrtù z celé Èeské republiky a pøilehlých zemí.
 Zapojili do této charitativní myšlenky i mnohé zamìstnance naší firmy, kteøí 
vìnují další firemní finance, svùj osobní èas
 i vlastní soukromé finance pøi 
podpoøe provozu této èinnosti.
  Rozhodli 
jsme se neobyèejnì významnou mìrou podpoøit oblast, která ponìkud stojí v pozadí 
zájmu sponzorù a dárcù  významnìjších výší darù a podpory. Jde o sportovní oblast 
- dostihový sport chrtù, který je provozován výhradnì na
 pískovém tìlese 
dostihové dráhy s moderním závlahovým systémem, s nejmodernìjším dozorovým a kontrolním
 digitálním kamerovým systémem, 
nejmodernìjší mìøící technikou a také 
moderním dostihovým systémem.
 
 Bylo by jistì obecnì atraktivnìjší sponzorovat nìco jiného, z èehož by se dalo 
tìšit vìtšího spoleèenského uznání, nebo
 jde o nevýdìleènou sportovní èinnost a 
na našem území jde o sport ponìkud málo známý. Nám ale o spoleèenský status
 jako 
urèitý bonus podpory, sponzorství, partnerství, dárcovství nejde – jde nám o 
zdraví chrtù a dostihový sport chrtù
 v provedení, které si zaslouží. Koneckoncù 
– neseme ve svém názvu - Greyhound Company.
 
 Naše nevýdìleèné a charitativní projekty:
 Vydání èeské mutace knihy anglického autora Marka Sullivana: „Chrti – 
Nepøekonatelný greyhound“
 Populárním zpùsobem je popsána vhodná péèe o chrta, vèetnì popisu nemocí. Taková 
kniha na èeském trhu majitelùm
 a chovatelùm chrtù citelnì chybìla, kupují ji i 
veterináøi, kteøí ji berou s povdìkem. V dobì, ve které vznikla, mnozí
 veterináøi chrta sotva vidìli, zkušeností s nimi mìl málokdo. Zajistili jsme 
autorská práva – souhlas autora pro veøejné
 rozšiøování textù autorského díla,  
pøeklad a vydání knihy. Nejdøíve však jsme museli pøevážnou èást nákladu pøedem
 zaplatit – jinak
by ji vydavatelství nevydalo. Tento finanèní výdaj ve výši 
bezmála tøi ètvrti mln. Kè se nám nikdy nevrátí.
 Každý výtisk knihy èeské mutace 
je námi znaènou mìrou dotován – jinak by byla kniha neprodejná. Vydání knihy
 zpùsobilo poprask v Èesku
i v sousedním Slovensku a Polsku - nìkteøí majitelé 
chrtù knihu kupovali i po pìti kusech!
 
 Red Mills – specielní irské krmivo pro chrty (štìòata, bøezí feny, dostihující 
chrty a také pro chrty v období odpoèinku)
 Nìkteøí èeští chrtaøi pøíliš nerozlišují mezi 
zátìžovým krmivem vhodným pro kterákoli plemena psù a krmivem specielnì
 vyvinutým pro chrty. Krmivo Red Mills bylo vyvinuto po desetiletích zkušeností 
v profesionálním prostøedí, ve kterém
 mohly být poznatky a výsledky získávány a 
ovìøovány  dnes a dennì v obrovském množství chrtù – v našich èeských
 podmínkách 
nemožné. Greyhound má velice specifický metabolický systém a krmit jej krmivem 
vhodným napø. pro
 pracovní plemena, nebo spoleèenská plemena, nebo si sám hrát 
na výživového odborníka je velmi ošidné. Nezbytnou
 podmínkou je dodržování 
návodu výrobce – a kázeò majitele chrta.
 
 Veškerý výnos z prodeje krmiva Red Mills – dá-li se to takto dá nazvat, plyne 
zpìt do podpory chrtù.
 Kde jinde mùže mít majitel chrta vìtší dùvìru, že zboží není vychvalováno jen 
proto, aby „se prodalo a zvýšil zisk
 prodejce“.
Jde nám o zdraví chrtù.
 
 Závodištì chrtù 
Greyhound Track Praskaèka, situované  v obci Praskaèka u Hradce Králové – jediná 
písková dostihová dráha v Èeské republice.
 Závodištì patøí ke špièce kontinentální Evropy, tìlesem pískové dostihové dráhy 
s klopenými zatáèkami a také úrovní
 kontrolního systému dozorovací  techniky a 
mìøící techniky. Areál závodištì je pronajat za symbolické nájemné sportovní
 organizaci – Èeské greyhound dostihové federaci, kterou v èinnosti podporujeme 
pravidelnì finanènì i technicky.
 
 Tato sportovní organizace je zárukou, že na závodišti bude dodržován ochranný 
dostihový systém pro greyhoundy, který
 vzešel z pravidel celosvìtové sítì 
profesionálních dostihových závodiš - World Greyhound Racing Federation.
 Dostihový øád této organizace  má zakotvenou povinnost (na èeském území 
neobvyklou) pouhého jednoho bìhu
 greyhounda dennì
a jejich zaøazování do bìhù 
dle jejich vlastního stylu bìhu, který je chrtùm dán.
 Bez této péèe by se naše nákladná investice do zdraví chrtù míjela úèinkem, když 
už jsme zajistili pískový povrch trati
 s klopenými zatáèkami namísto travnatého 
-  jako vhodnìjšího pro komplikovanou stavbu kostí chrtích nohou.
 Dostihový greyhound vyvine rychlost až 60 km za hodinu, whippet 40 km za hodinu. 
Jsou to honièi a „své“ si nabìhají,
 a èlovìk chce, nebo ne. Je lepší, když 
bìhají øízenì, na kvalitní trati, nežli nìkde v nevhodném místì, kde se mu to
 mùže vymstít.
 
 Laikové sotva vìdí, že kvalitní dráha pro chrty není totéž, co nìjaký travnatý 
palouk. Dobrá dráha má urèité technické
 parametry, urèité složení z nìkolika 
vrstev rùzných druhù pískù a drenážních smìsí nad sebou. A také dobrý závlahový
 systém, nejlépe automatický.
 A to je ponìkud nákladná záležitost, která se nikdy nevrátí.  Provoz a 
pravidelná údržba takové trati  je pak ve výsledku
 ještì dražší, nežli její 
poøízení.
 
 Na rozdíl od dostihù koní, kdy konì øídí v dostihu èlovìk, se chrt, kterému by 
se bìžet nechtìlo, buïto zastaví a nebo
 vrátí.  
Umíme ocenit krásu a rychlost, 
a to jak greyhoundù tak koní, vèetnì "koní pod kapotou." Vždy kùò i greyhound k
 sobì neodmyslitelnì patøili v dobách šlechtických honù, kdy greyhounda, jako 
výluèné plemeno chrtù, smìla vlastnit
 pouze šlechta. Pojïme se spolu povídat na 
novodobou "honitbu" a podívejme se, k èemu byl greyhound po tisíciletí
 vyšlechtìn. Podívejme se, jak se pùvodní honitba pøechýlila do pozice sportovní 
a pojem - závodní stroje - se k nám
 pøenesl ze zemí, v nichž jsou dostihy greyhoundù tradicí. Právem je také nazýván králem dostihových drah.
 
 Multifunkèní sportovní stadion v Praze 
 
- projekt je ve fázi stavebních prací -
ZDE.
 
 Podnikání s chrtí elegancí - rozhovor Ing. Zdenka 
Grondola s redaktory Denik.cz - nezkráceno - klikni 
ZDE
   |