A výsledek?
Slavnostní kolaudace Logistického areálu Nupaky probìhla v roce 1998 a do
provozu byl uveden v lednu 1999.
Zástupce obchodní sekce firmy Shell, pan Vrana, sdìlil pøi slavnostní kolaudaci
ÈSPH panu Zdenku Grondolovi:
„Mnoho èeských lidí staví vzdušné zámky. Vám se, pane Grondol, podaøilo je
postavit.“
Obì ÈSPH byly nadprùmìrnì výnosné a dosahovaly nejvyšší výtoèe v síti
ÈSPH firmy Shell.
Doporuèované snížení poètu stojanù PHM odborníky erudovaných firem se
ukázalo být chybným. Stojanù bylo málo.
V okolí Logistického terminálu Nupaky vznikly další skladové haly a
logistická centra vèetnì sídel firem. Výstavba Prahy
také pokraèovala kolem dálnice smìrem k 10. kilometru D1. Pouze
terminál Nupaky byl napojen pøímo na sjezd
z dálnice D1 Brno-Praha.
Logistický terminál Nupaky po rozdìlení spoleènosti patøil, dle
projektu rozdìlení, jedné její èásti - firmì Czech
International Logistic a pozdìji byl jako velmi rentabilní podnik prodán.
Ukázalo se, že vize "banky v poli" také nebyl pouhý vzdušný zámek.
Logistický park Nupaky se po zhodnocení stal jedním z nejvýnosnìjších
obchodních artiklù na èeském trhu
- klikni ZDE.
Jsme Top-Filantrop organizace
Jsme s jistotou Top Filantrop organizací, aniž jsme se do soutìže tohoto názvu
dosud pøihlásili. Podporujeme dlouhá léta
umìní, kulturu, sport, školství.
Pravidelnì darujeme èas, peníze a jiné hmotné statky na rùzné bohulibé úèely.
Tato naše
podpora, toto naše dobrovolnictví, má vìtší èi menší vliv na
zlepšování kvality života v rùzných oblastech.
Naše další a ponìkud zcela nezvyklé charitativní projekty jsou podporované
nikoli z nìjakých Evropských èi jiných fondù,
ale výhradnì z našich firemních
úètù spoleènosti Greyhound Company, a.s., z nerealizovaných výplat dividend
akcionáøùm této firmy. Akcionáøi naší firmy se dobrovolnì rozhodli, a to mìrou
zcela výjimeènou, podpoøit zlepšení
životních podmínek sportovcù –
dostihových chrtù. Finance, které by mohli akcionáøi oprávnìnì èerpat
z firemních úètù
z položky „nerozdìlený zisk akcionáøù“ a utratit je pro svou
osobní potøebu, vìnují akcionáøi do zdraví dostihových chrtù
rùzných majitelù chrtù z celé Èeské republiky a pøilehlých zemí.
Zapojili do této charitativní myšlenky i mnohé zamìstnance naší firmy, kteøí
vìnují další firemní finance, svùj osobní èas
i vlastní soukromé finance pøi
podpoøe provozu této èinnosti.
Rozhodli
jsme se neobyèejnì významnou mìrou podpoøit oblast, která ponìkud stojí v pozadí
zájmu sponzorù a dárcù
významnìjších výší darù a podpory. Jde o sportovní oblast
- dostihový sport chrtù, který je provozován výhradnì na
pískovém tìlese
dostihové dráhy s moderním závlahovým systémem, s nejmodernìjším dozorovým a kontrolním
digitálním kamerovým systémem,
nejmodernìjší mìøící technikou a také
moderním dostihovým systémem.
Bylo by jistì obecnì atraktivnìjší sponzorovat nìco jiného, z èehož by se dalo
tìšit vìtšího spoleèenského uznání, nebo
jde o nevýdìleènou sportovní èinnost a
na našem území jde o sport ponìkud málo známý. Nám ale o spoleèenský status
jako
urèitý bonus podpory, sponzorství, partnerství, dárcovství nejde – jde nám o
zdraví chrtù a dostihový sport chrtù
v provedení, které si zaslouží. Koneckoncù
– neseme ve svém názvu - Greyhound Company.
Naše nevýdìleèné a charitativní projekty:
Vydání èeské mutace knihy anglického autora Marka Sullivana: „Chrti –
Nepøekonatelný greyhound“
Populárním zpùsobem je popsána vhodná péèe o chrta, vèetnì popisu nemocí. Taková
kniha na èeském trhu majitelùm
a chovatelùm chrtù citelnì chybìla, kupují ji i
veterináøi, kteøí ji berou s povdìkem. V dobì, ve které vznikla, mnozí
veterináøi chrta sotva vidìli, zkušeností s nimi mìl málokdo. Zajistili jsme
autorská práva – souhlas autora pro veøejné
rozšiøování textù autorského díla,
pøeklad a vydání knihy. Nejdøíve však jsme museli pøevážnou èást nákladu pøedem
zaplatit – jinak
by ji vydavatelství nevydalo. Tento finanèní výdaj ve výši
bezmála tøi ètvrti mln. Kè se nám nikdy nevrátí.
Každý výtisk knihy èeské mutace
je námi znaènou mìrou dotován – jinak by byla kniha neprodejná. Vydání knihy
zpùsobilo poprask v Èesku
i v sousedním Slovensku a Polsku - nìkteøí majitelé
chrtù knihu kupovali i po pìti kusech!
Red Mills – specielní irské krmivo pro chrty (štìòata, bøezí feny, dostihující
chrty a také pro chrty v období odpoèinku)
Nìkteøí èeští chrtaøi pøíliš nerozlišují mezi
zátìžovým krmivem vhodným pro kterákoli plemena psù a krmivem specielnì
vyvinutým pro chrty. Krmivo Red Mills bylo vyvinuto po desetiletích zkušeností
v profesionálním prostøedí, ve kterém
mohly být poznatky a výsledky získávány a
ovìøovány dnes a dennì v obrovském množství chrtù – v našich èeských
podmínkách
nemožné. Greyhound má velice specifický metabolický systém a krmit jej krmivem
vhodným napø. pro
pracovní plemena, nebo spoleèenská plemena, nebo si sám hrát
na výživového odborníka je velmi ošidné. Nezbytnou
podmínkou je dodržování
návodu výrobce – a kázeò majitele chrta.
Veškerý výnos z prodeje krmiva Red Mills – dá-li se to takto dá nazvat, plyne
zpìt do podpory chrtù.
Kde jinde mùže mít majitel chrta vìtší dùvìru, že zboží není vychvalováno jen
proto, aby „se prodalo a zvýšil zisk
prodejce“.
Jde nám o zdraví chrtù.
Závodištì chrtù
Greyhound Track Praskaèka, situované v obci Praskaèka u Hradce Králové – jediná
písková dostihová
dráha v Èeské republice.
Závodištì patøí ke špièce kontinentální Evropy, tìlesem pískové dostihové dráhy
s klopenými zatáèkami a také úrovní
kontrolního systému dozorovací techniky a
mìøící techniky. Areál závodištì je pronajat za symbolické nájemné sportovní
organizaci – Èeské greyhound dostihové federaci, kterou v èinnosti podporujeme
pravidelnì finanènì i technicky.
Tato sportovní organizace je zárukou, že na závodišti bude dodržován ochranný
dostihový systém pro greyhoundy, který
vzešel z pravidel celosvìtové sítì
profesionálních dostihových závodiš - World Greyhound Racing Federation.
Dostihový øád této organizace má zakotvenou povinnost (na èeském území
neobvyklou) pouhého jednoho bìhu
greyhounda dennì
a jejich zaøazování do bìhù
dle jejich vlastního stylu bìhu, který je chrtùm dán.
Bez této péèe by se naše nákladná investice do zdraví chrtù míjela úèinkem, když
už jsme zajistili pískový povrch trati
s klopenými zatáèkami namísto travnatého
- jako vhodnìjšího pro komplikovanou stavbu kostí chrtích nohou.
Dostihový greyhound vyvine rychlost až 60 km za hodinu, whippet 40 km za hodinu.
Jsou to honièi a „své“ si nabìhají,
a èlovìk chce, nebo ne. Je lepší, když
bìhají øízenì, na kvalitní trati, nežli nìkde v nevhodném místì, kde se mu to
mùže vymstít.
Laikové sotva vìdí, že kvalitní dráha pro chrty není totéž, co nìjaký travnatý
palouk. Dobrá dráha má urèité technické
parametry, urèité složení z nìkolika
vrstev rùzných druhù pískù a drenážních smìsí nad sebou. A také dobrý závlahový
systém, nejlépe automatický.
A to je ponìkud nákladná záležitost, která se nikdy nevrátí. Provoz a
pravidelná údržba takové trati je pak ve výsledku
ještì dražší, nežli její
poøízení.
Na rozdíl od dostihù koní, kdy konì øídí v dostihu èlovìk, se chrt, kterému by
se bìžet nechtìlo, buïto zastaví a nebo
vrátí.
Umíme ocenit krásu a rychlost,
a to jak greyhoundù tak koní, vèetnì "koní pod kapotou." Vždy kùò i greyhound k
sobì neodmyslitelnì patøili v dobách šlechtických honù, kdy greyhounda, jako
výluèné plemeno chrtù, smìla vlastnit
pouze šlechta. Pojïme se spolu povídat na
novodobou "honitbu" a podívejme se, k èemu byl greyhound po tisíciletí
vyšlechtìn. Podívejme se, jak se pùvodní honitba pøechýlila do pozice sportovní
a pojem - závodní stroje - se k nám
pøenesl ze zemí, v nichž jsou dostihy greyhoundù tradicí. Právem je také nazýván králem dostihových drah.
Multifunkèní sportovní stadion v Praze
- projekt je ve fázi stavebních prací -
ZDE.
Podnikání s chrtí elegancí - rozhovor Ing. Zdenka
Grondola s redaktory Denik.cz - nezkráceno - klikni
ZDE
|